2024-07-09 21:28:00

ANPC: Tarom ii va despagubi pe pasagerii care au avut zborurile anulate luni

Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au anuntat ca TAROM va despagubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni, iar compensatiile sunt cuprinse intre 250 si 600 de euro. Reprezentantii companiei TAROM au anuntat crearea unei adrese de e-mail unde calatorii afectati de anularea zborurilor din 8 iulie pot trimite cererile si documentele pentru a obtine despagubiri. De asemenea, compania precizeaza si care sunt documentele necesare.

In contextul incidentelor legale de anularea unui numar important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul sau, pe 9.07.2024, reprezentantii acestei companii, pentru a discuta modalitatile concrete prin care pasagerii afectati de aceste anulari vor fi despagubiti. Din discutie a reiesit ca, in urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despagubi toti pasagerii care au achizitionat bilete direct de la companie si care depun cerere de rambursare a compensatiilor, conform legii”, au anuntat reprezentantii ANPC.

ANPC precizeaza ca, potrivit Regulamentului european 261/2004, compensatiile la care consumatorii au dreptul, in urma anularii zborurilor sunt: 250 de euro pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai putin; 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri si pentru toate zborurile cuprinse intre 1 500 si 3 500 kilometri; 600 de euro pentru toate zborurile care nu intra sub incidenta cazurilor de mai sus.

Pentru solutionarea situatiei create, ANPC vine cu mai multe recomandari pentru consumatori. Astfel, pasagerii trebuie sa pastreze si sa puna la dispozitie bonurile/facturile prin care au achizitionat cazare, transport, obiecte de minima necesitate, in perioada in care zborul a fost anulat si pana la rerutare. De asemenea, pentru a primi compensatii, in urma anularii curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achizitionat bilete direct de la TAROM, trebuie sa se adreseze companiei printr-un e-mail, in care sa prezinte biletul de avion care sa demonstreze ca era pasager al cursei anulate, dispozitie bonurile/facturile prin care au achizitionat cazare, transport, obiecte de minima necesitate, in perioada in care zborul a fost anulat, pana la rerutare, precum si numarul contului in care sa i se poata plati compensatia financiara.


ANPC aminteste ca in cazul reclamatiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensatii, aceste servicii sunt contra cost.

”Va reamintim ca, in urma discutiilor purtate cu compania TAROM, in luna mai 2024, reprezentantii acesteia au informat ANPC asupra masurilor pe care le-au luat pentru a preintampina problemele care pot aparea in sezonul estival 2024, si anume: in cazul anularii unui zbor, al intarzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum si in situatia de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensatia financiara sub forma de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achizitionarea de bilete TAROM, in termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 de euro pentru o compensatie de 250 de euro, de 500 de euro pentru compensatie de 400 de euro si de 750 de euro pentru compensatie de 600 euro”, au mai transmis comisarii ANPC

Ei au adaugat ca pasagerii sunt informati de drepturile acestora pe site-ul companiei TAROM la sectiunea „Drepturile pasagerilor” sau pe adresa lor de e-mail si ca nu exista un numar de telefon valabil, de tip call-center, pus la dispozitia pasagerilor.

ANPC reaminteste si ca pasagerii au dreptul la: asigurarea de mese si bauturi racoritoare pe timpul asteptarii zborului de redirectionare, precum si a doua apeluri telefonice sau doua mesaje electronice: asigurarea cazarii, daca perioada de asteptare a zborului de redirectionare include o noapte, si transportul intre locul de cazare si aeroport in cazul unei redirectionari


TAROM a anuntat marti dimineata ca a ajuns la un acord cu reprezentantii personalului navigant pentru derularea operatiunilor in regim normal, dupa ce luni, zeci de curse au fost anulate din cauza ”indisponibilitatii temporare a membrilor echipajului”.




Vezi si