2024-08-05 11:40:14

Dolce & Gabanna lanseaza primul parfum de lux pentru caini

Casa de moda italiana, care a incercat anterior sa seduca clientii cu campanii care ii includeau pe Colin Farrell si Miley Cyrus, a identificat acum o noua piata: cainii, relateaza The Times, preluat de news.ro.


Pentru 99 de euro, stapanii isi pot stropi animalele cu Fefé, o aroma dezvoltata de un maestru parfumier parizian care a creat anterior mirosuri pentru Balmain si Paco Rabane.


In timp ce D&G sugereaza ca parfumul, numit dupa cainele unuia dintre fondatorii sai, este „o capodopera olfactiva”, un veterinar a sugerat ca amestecul de flori de ylang ylang si lemn de santal este „o risipa de bani” care are potentialul de a enerva cainii.


Este pentru prima data cand un mare brand de moda se diversifica in parfumuri pentru caini.


Fabian Rivers, un medic veterinar specializat in animale mici si ambasador al bunastarii pentru RSPCA, organizatia de protectie a animalelor din Regatul Unit, a declarat ca majoritatea produselor de toaleta pentru caini sunt „produse ieftine” care costa mai putin de 15 lire sterline, desi Aesop produce un sampon pentru caini pentru piata din SUA, la pretul de 43 de dolari.


„Faptul ca intra pe aceasta piata la un pret atat de mare este o modalitate interesanta de a-i face pe oameni sa-si cheltuiasca banii pe lucruri care au foarte putine merite”, a declarat Rivers. „Dar este alegerea dumneavoastra cum sa va cheltuiti banii”.


El a spus ca proprietarii pot folosi spray-ul pentru a masca mirosul neplacut al animalului lor de companie, mai degraba decat sa ceara sfatul medicului veterinar cu privire la posibilele infectii ale pielii care risca sa provoace daune cainelui lor. Rivers a spus ca simtul olfactiv al cainilor este atat de sofisticat incat acestia ar fi in continuare capabili sa se adulmece unii pe altii fara sa fie derutati de parfum.


„Dar nu m-ar surprinde daca mirosurile le-ar distrage atentia sau le-ar parea neplacute. In mod clar, un grup demografic mai bogat gaseste noi modalitati de a-si cheltui banii, ceea ce mi se pare destul de frustrant intr-o perioada in care oamenii se lupta, din punct de vedere financiar.” adauga Rivers, citat de The Times.


Creatorii de moda au consultat medici veterinari, specialisti in comportamentul animalelor si proprietari de caini pentru a concepe colonia lor antialergica si fara alcool, cu ajutorul creatoarei de parfumuri Emilie Bevierre-Coppermann.


Ingredientul ylang ylang este un ulei esential derivat din Cananga odorata, un copac tropical originar din sud-estul Asiei, care se regaseste si in Chanel No 5 si este considerat afrodisiac la om.


Proprietarii de animale de companie sunt sfatuiti sa il aplice pe maini sau pe o perie, apoi „frecand sau perindand blana cainelui de la mijlocul corpului spre coada pentru a-i oferi un moment de rasfat parfumat. Fefé poate fi, de asemenea, aplicat direct pe corpul cainelui dvs. evitand zona nasului”.


Compania a declarat ca parfumul a fost aprobat de medicii veterinari, a fost apreciat de caini si a fost testat de siguranta in vitro, cu un certificat furnizat de o firma italiana numita Safe Pet Cosmetics. Aceasta sustine ca testele au aratat ca 100% dintre proprietari au fost de acord ca parfumul a fost bine acceptat de cainele lor, 100% au fost de acord ca a fost delicat si 90% au confirmat ca mirosul a durat toata ziua, a spus aceasta.


Safe Pet Cosmetics a recunoscut ca animalele „au perceptii senzoriale diferite, in special cand vine vorba de mirosuri”.


Dolce & Gabbana poate fi cea mai prestigioasa firma care a intrat pe piata parfumurilor pentru animale de companie, insa marci specializate mai modeste ofera de ceva timp produse cosmetice pentru animale de companie – de la sampon si balsam la balsamuri pentru bot si labute, parfumuri si deodorante.


Economia animalelor de companie este estimata de Bloomberg la o valoare anuala de 320 de miliarde de dolari la nivel mondial, cu o perspectiva de a ajunge la 500 de miliarde de dolari pana in 2030.


Cheltuielile pentru produse esentiale, cum ar fi hrana pentru animale de companie si ingrijirea veterinara, sunt completate din ce in ce mai mult de imbracaminte de lux, dispozitive de transport si jucarii.

Vezi si