2023-05-04 10:00:00

Gmail va folosi bife albastre pentru confirmarea identitatii

Bife albastre, care seamana cu cele de pe Twitter, vor fi afisate de Gmail pentru a ajuta utilizatorii sa identifice sursele legitime.

 Pe viitor, in dreptul expeditorului a carui identitate a fost verificata si in care utilizatorul poate avea incredere, Gmail va afisa o bifa albastra, nu foarte diferita de cea de pe Twitter.


Aceasta functionalitate ar trebui sa ajute utilizatorul sa faca distinctia intre mesajele care vin de la surse de incredere si posibile tentative de phishing.


La baza noilor bife albastre sta BIMI (Brand Indicators for Message Identification), o functionalitate mai veche, prin care companiilor li se cere sa-si autentifice logo-ul pentru a fi folosit ca avatar. Companiile care s-au verificat anterior in acest fel vor primi automat bifa albastra.


Daca tin pentru cateva secunde cursorul deasupra noii bife albastre, utilizatorii vor vedea un mesaj care le va spune ca expeditorul a fost verificat si ca, intr-adevar, detine domeniul si logo-ul.


Acelasi sistem de verificare va fi folosit in ceea ce priveste spam-ul si va fi de folos ambelor parti - mesajele expeditorilor verificati vor ajunge in Inbox-ul destinatarului, in loc sa fie marcate, din greseala, ca spam.


Noua functionalitate a inceput deja sa fie implementata treptat atat pentru Workspace, cat si pentru utilizatorii individuali, astfel ca utilizatorii Gmail vor incepe, in curand, sa vada noile bife albastre.

Vezi si