In plin sezon estival, bulgarii incep lucrari pe Podul Prieteniei
Agentia de Infrastructura Rutiera a Republicii Bulgaria a anuntat, joi, ca lucrarile pe Podul Prieteniei, in partea bulgara, vor incepe in 10 iulie. Timpul estimat de finalizare a lucrarilor de reparatie in aceasta sectiune este de aproximativ 4 luni si jumatate pentru fiecare dintre benzi.
Lucrarile pe partea bulgara a Podului Prieteniei (Giurgiu - Ruse) incep de pe data de 10 iulie 2024, a comunicat astazi Agentia de Infrastructura Rutiera a Republicii Bulgaria”, a transmis, joi seara, CNAIR.
Institutia din Bulgaria a comunicat ca lucrarile de constructie se vor desfasura zilnic timp de 10-12 ore pe zi, in timpul zilei, in functie de specificul lucrarilor ce urmeaza a fi executate, nefiind oprirea totala a circulatiei.
Evenimente
30 iulie - Maraton Profit News TV - Inteligenta Artificiala in Economie
”Procesul de lucru va fi organizat si desfasurat astfel incat vehiculele sa treaca in doua sensuri esalonate pe banda pe care nu se lucreaza. Este planificata realizarea lucrarilor in 6 etape. In primele doua se afla reparatia majora a suportului instalatiei de pe teritoriul bulgar. O portiune de aproximativ 400 de metri va fi inchisa pentru lucrari”, precizeaza Agentia de Infrastructura Rutiera a Republicii Bulgaria.
Potrivit acesteia, in primul rand, circulatia pe banda de intrare in Bulgaria va fi restrictionata si apoi banda de iesire pe directia Romania.
Timpul estimat de finalizare a lucrarilor de reparatie in aceasta sectiune este de aproximativ 4 luni si jumatate pentru fiecare dintre benzi.
”Pentru o mai buna organizare a traficului, reglarea traficului se va realiza cu semafoare adaptive. Acesta va fi relocabil si poate fi amplasat in partea relevanta a podului in curs de reparare. Ecartamentul si inaltimea unitatii nu permit operatiuni sigure pe timp de noapte, iar protejarea vietii si a sanatatii navetistilor si lucratorilor din constructii de pe santier este esentiala. Daca executarea unor activitati se poate desfasura in siguranta in timpul intunericului, acest lucru se va face”, a mai transmis institutia din Bulgaria.
Agentia de Infrastructura Rutiera a Republicii Bulgaria precizeaza ca traseul Podului Dunarii de pe teritoriul bulgar, care face parte din drumul I-2, are o lungime totala de 1.057 km.
”De la punerea sa in functiune acum 70 de ani, in 1954, nu s-au efectuat reparatii majore. Consolidarea rosturilor s-a facut in urma cu mai bine de 22 de ani, iar hidroizolatia si pavajul asfaltic a fost inlocuit in 2011. Proiectul tehnic pentru renovarea instalatiei prevede inlocuirea completa a straturilor de asfalt, panouri, hidroizolatii, sisteme noi de retinere, marcaje etc”, arata compania bulgara.
Antreprenorul reparatiei principale a Podului Dunarii este Societatea Publica cu raspundere limitata Podul Dunarii. Valoarea contractului sau este de 44.877.228,68 leva inclusiv TVA. Durata contractului pentru lucrari este de 730 de zile.
Supravegherea constructiei va fi efectuata de „Podul Dunarii-PII-Strol”. Valoarea contractului lor este de 848.400 leva, inclusiv TVA.