Japonia: face reclama la bere si e concediat fiindca s-a cherchelit
In Japonia nu se mai poarta seppuku, dar conceptele de onoare si corectitudine inca domnesc, mai ales in afaceri si in viata publica. Dovada un incident aparent minor si de inteles, dar care a condus la masuri drastice. Ryo Yoshizawa, unul dintre cei mai apreciati actori din Japonia, a pierdut contractul cu gigantul Asahi Breweries dupa un incident stanjenitor - dar de inteles, cel putin in alte parti ale lumii - petrecut in ajunul Anului Nou.
Despre ce este vorba? Pe 30 decembrie, actorul in varsta de 30 de ani, descris ca avand "frumusetea unei comori nationale", s-a intors acasa dupa ce consumase bauturi alcoolice. Conform declaratiilor date politiei, Yoshizawa sustine ca si-a pierdut memoria si a intrat in apartamentul gresit, la vecini, cautand baia. O intamplare care poate parea amuzanta, dar care a fost luata foarte in serios atat de compania cu care actorul avea contract, cat chiar si de el insusi.
Astfel, Asahi Breweries a reactionat prompt si a reziliat contractul cu actorul, considerand comportamentul sau inacceptabil pentru un brand de bauturi alcoolice. Iar Ryo Yoshizawa, care era imaginea berii Super Dry Crystal cu 3,5% alcool, i-a cerut scuze vecinului pentru incident si s-a mutat deja din apartament, coplesit de rusine.
In Japonia se inregistreaza o scadere a consumului de alcool, tinerii orientandu-se tot mai mult spre marci de bere cu continut scazut de alcool sau fara alcool si multi aleg chiar abstinenta totala. Inca o mare diferenta fata de Europa, cel putin.
Sursa foto: X