Marea Britanie taie publicitatea tv si online la mancarea nesanatoasa
In Marea Britanie, guvernul adopta noi masuri pentru a determina tinerii sa renunte la mancarea nesanatoasa, de tip junk food: autoritatile au decis sa interzica publicitatea la astfel de produse pe parcursul zilei, la televiziune si pe platformele online.
Decizia autoritatilor are la baza un studiu privind sanatatea din care rezulta ca unul din cinci copii este obez in Anglia, inainte de a intra in scoala. Lucrurile devin si mai grave pe masura ce copiii avanseaza in varsta si parasesc scoala primara. "Peste unu din cinci copii din Anglia este supraponderal sau obez inainte de a intra la scoala primara, proportie care creste la mai bine de unu din trei la momentul la care paraseste scoala primara”, a explicat Andrew Gwynne, subsecretar de stat pentru Sanatate Publica si Preventie.
Practic, Guvernul britanic planuieste sa interzica publicitatea la alimentele prea grase, prea dulci sau prea sarate inainte de ora 21:00. De asemenea, este scoasa in afara legii comercializarea bauturilor energizante tinerilor sub 16 ani (lege existenta si in Romania) .Masurile vor intra in vigoare de la 1 octombrie 2025, conform unui comunicat dat publicitatii de executivul de la Londra. Nu este vorba despre o surpriza, aceste intentii au facut parte din programul politic al Partidului Laburist la alegerile din acest an. Restrictiile privind publicitatea la junk-food au fost amanate pentru a acorda mai mult timp producatorilor de continut sa se adapteze.
Oficialul a a subliniat ca interdictia impusa de guvernul de la Londra ii va proteja pe cei mici. Copiii nu vor mai fi tentati de bauturile si alimentele mai putin sanatoase. Datele statistice, a aratat el, demonstreaza ca publicitatea influenteaza preferintele alimentare, de la o varsta foarte frageda.
Sursa foto: Shutterstock