![](/img/articles/eb0f22bc13ddf52f99b06c5825e039d7.jpg)
Meta a combatut o campanie de dezinformare, eliminand mii de conturi si pagini
Meta Platforms, compania-mama a Facebook si Instagram, a intrerupt o campanie de dezinformare legata de autoritatile chineze, pe care compania de socializare a descris-o drept ”cea mai mare operatiune de influenta secreta multiplatforma cunoscuta din lume”, traansmite CNBC.
Compania a eliminat peste 7.700 de conturi si 930 de pagini de pe Facebook.
Reteaua de influenta a generat postari pozitive despre China, cu un accent deosebit pe comentariile pozitive despre provincia Xinjiang din China, unde tratamentul guvernului fata de grupul minoritara uigura a determinat sanctiuni internationale.
Reteaua a incercat, de asemenea, sa raspandeasca comentarii negative despre SUA si dezinformare in mai multe limbi despre originile pandemiei de Covid-19, a spus Meta.
Reteaua a fost sau este prezenta pe aproape toate platformele de social media populare, inclusiv Medium, Reddit, Tumblr, YouTube, si X, cunoscuta anterior ca Twitter, conform companiei.
Meta a inceput sa caute semne ale unei operatiuni de influenta chineza pe propriile sale platforme, dupa ce rapoartele din 2022 au evidentiat modul in care o campanie de dezinformare legata de guvernul chinez a vizat o organizatie neguvernamentala pentru drepturile omului.
”Aceste operatiuni sunt mari, dar sunt stangace si ceea ce nu vedem este un semn real ca isi construiesc audiente autentice pe platforma noastra sau in alta parte pe internet”, a declarat liderul global al Meta pentru informatii despre amenintari, Ben Nimmo.
Cercetatorii Meta au reusit sa conecteze aceasta ultima retea de dezinformare cu o campanie anterioara de influenta din 2019, cu numele de cod Spamouflage.
”Luati impreuna, evaluam ca Spamouflage este cea mai mare operatiune de influenta secreta multiplatforma cunoscuta pana in prezent. Desi oamenii din spatele acestei activitati au incercat sa-si ascunda identitatile si coordonarea, ancheta noastra a gasit legaturi cu persoane asociate cu fortele de ordine chineze”, a spus Meta in raportul sau trimestrial privind amenintarile.
Meta a identificat si intrerupt si alte operatiuni si a publicat o analiza mai detaliata a unei campanii de dezinformare rusa pe care a identificat-o la scurt timp dupa inceputul razboiului din 2022 din Ucraina.
Preocuparile legate de rolul campaniilor de influenta in alegerile trecute au determinat platformele de social media, inclusiv Meta, sa instituie linii directoare mai stricte atat cu privire la tipul de continut politic permis, cat si la etichetele pe care le adauga continutului respectiv.
Campaniile de influenta au afectat utilizatorii Meta in trecut, in special scandalul Cambridge Analytica din 2016.
Paginile campaniei au avut impreuna peste 500.000 de urmaritori, dintre care majoritatea erau neautentici si din Bangladesh, Brazilia si Vietnam.