2024-01-31 09:50:15

Universal Music Group vrea sa isi retraga catalogul de melodii de pe TikTok

Acordul dintre Universal Music Group si TikTok va expira in urmatoarele 24 de ore, dupa ce companiile nu au reusit sa ajunga la un acord in privinta unor aspecte precum compensatiile acordate artistilor si inteligenta artificiala, ceea ce inseamna ca unele dintre cele mai populare melodii din lume, printre care cele ale artistilor Taylor Swift, Harry Styles si recentul hit viral „Murder on the Dancefloor”, vor fi eliminate din biblioteca TikTok.

 Intr-o scrisoare deschisa intitulata "Why we must call Time Out on TikTok", publicata marti, UMG, cea mai mare companie muzicala din lume, a acuzat TikTok ca a incercat sa ii "intimideze" si sa ii "intimideze" sa "accepte un acord care valoreaza mai putin decat acordul anterior, mult mai putin decat valoarea de piata corecta si care nu reflecta cresterea lor exponentiala".


TikTok, detinuta de compania chineza ByteDance, este o aplicatie de socializare care permite utilizatorilor sa realizeze videoclipuri de scurta durata, majoritatea fiind insotite de efecte sonore si muzica sub licenta.


Dominatia UMG asupra muzicii populare nu poate fi supraestimata, compania detinand drepturile asupra unor artisti precum Beatles, Bob Dylan, Elton John, Drake, Sting, The Weeknd, Kendrick Lamar, SZA, Ariana Grande, Justin Bieber, Adele, U2, Coldplay, Post Malone si multi altii. Este singura companie muzicala care a detinut vreodata noua dintre primele 10 albume din topul Billboard 200 deodata, lucru pe care l-a reusit de patru ori.


O melodie din catalogul UMG, „Murder on the Dancefloor” a lui Sophie Ellis-Bextor, a avut un succes deosebit in ultima vreme pe TikTok, unde unii utilizatori bogati s-au filmat dansand in jurul proprietatilor palatinale intr-o reconstituire a unei scene din filmul „Saltburn” din 2023.


In cazul in care UMG nu reuseste sa ajunga la un acord cu TikTok, toate melodiile sale vor fi eliminate de pe acest serviciu dupa ce acordul va expira miercuri, a confirmat pentru Reuters un purtator de cuvant al UMG.


In scrisoarea deschisa, UMG a sustinut ca TikTok reprezinta "doar aproximativ 1% din veniturile noastre totale", ceea ce, potrivit acestora, este o dovada a "cat de putin ii recompenseaza TikTok pe artisti si compozitori, in ciuda bazei sale masive si in crestere de utilizatori, a cresterii rapide a veniturilor din publicitate si a dependentei tot mai mari de continutul bazat pe muzica".


Compania muzicala a sustinut ca, in timpul negocierilor pentru un nou acord, TikTok a "propus sa plateasca artistii si compozitorii nostri la o rata care este o fractiune din rata pe care o platesc marile platforme sociale aflate in situatii similare".


Cand negocierile au intrat in impas, UMG sustine ca TikTok a incercat sa "intimideze" compania "prin eliminarea selectiva a muzicii anumitor artisti in curs de dezvoltare", mentinand in acelasi timp pe platforma vedete mai mari.

La randul sau, TikTok a acuzat UMG ca "si-a pus propria lacomie mai presus de interesele artistilor si compozitorilor lor", noteaza news.ro.

Vezi si